Zielona Zapaska
Home » » Bułki pełnoziarniste z mąką graham

Bułki pełnoziarniste z mąką graham

Written By Paula on czwartek, 26 lutego 2015 | 12:24

Dopiero drugi raz upiekłam bułki. Za pierwszym razem były cebulowe.
Tym razem chciałam mieć domowe pełnoziarniste pieczywo. Długo szukałam dobrego przepisu, aż w końcu zmodyfikowałam kilka w jeden. Na początku trochę się obawiałam
co z tego wyjdzie przez dużą ilość mąki wysokiego typu. Gdybym nie eksperymentowała
z rodzajem mąki i w większości była by to biała, a nie pełnoziarnista to bułki
bardziej by wyrosły.

Jednak coś kosztem czegoś. Moje są mocno pełnoziarniste i zdrowsze.






































Składniki: 

  ~ 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  ~ 2 szklanki mąki graham
  ~ 1,5 szklanki mąki pszennej 
  ~ 2 szklanki maślanki
  ~ 1 łyżka masła
  ~ 2 łyżeczki soli

  ~ 20 g świeżych drożdży
  ~ pół szklanki letniej wody
  ~ 2 łyżeczki cukru
  ~ ziarna słonecznika, płatki owsiane, otręby pszenne, siemię lniane

   ~ 1 roztrzepane jajko+ 2 łyżki mleka

Na początek przygotować roczyn z drożdży z dodatkiem cukru. Poczekać aż urośnie.
W międzyczasie połączyć ze sobą mąki, dodać sól, ziarna, maślankę, masło. 

Na sam koniec dodać drożdże. Całość zmiksować, widełkami do wyrabiania ciasta drożdżowego. Odstawić w ciepłe miejsce, aż podwoi swoją objętość. 
Po czasie ciasto wyjąć i wyrobić, formować w kulki po 50 gram. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Surowe bułki posmarować roztrzepanym jajkiem
z dodatkiem i masła posypać nasionami. Piec w temperaturze 200
° przez 20 minut.
Studzić na kratce. 
SHARE

About Paula

1 komentarze :