Zielona Zapaska
Home » , » Powrót i śliwkowa tarta z kruszonką

Powrót i śliwkowa tarta z kruszonką

Written By Paula on czwartek, 9 sierpnia 2012 | 18:12

Za mną już połowa wakacji. W lipcu nie mogłam pisać ze względu na moje praktyki zawodowe, które odbyłam na kuchni w jednej z najpopularniejszych sieci hotelów w Europie ;)
Ta miesięczna praktyka nie zniechęciła mnie do wykonywania zawodu w przyszłości, w prost przeciwnie. Zobaczyłam wiele nowych, kulinarnych możliwości oraz obaliłam kilka mitów związanych z pracą kucharza.
Minęły już prawie dwa tygodnie odkąd wróciłam do domu. Jednak nie miałam weny, żeby coś upichcić, długo się zastanawiałam co mogła bym upiec. Teraz już moja blokada kulinarna została zdjęta i na to szare popołudnie proponuję tartę ze śliwkami i kruszonką ;D 


Tarta ze śliwkami
Składniki na kruche ciasto:

   ~ 300 g mąki pszennej
   ~ 100 g cukru pudru
   ~ 2 żółtka
   ~ 200 g (kostka) masła
 
Mąkę przesiać, wsypać cukier, dołożyć masło (najlepiej w temperaturze pokojowej) i posiekać nożem. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto.  Zawinąć w folię i włożyć na pół godziny do lodówki. Piekarnik nagrzać do temperatury 180° C. Ustawić piekarnik
na pieczenie góra/dół.

Formę do tarty nasmarować masłem i posypać mąką. Ciasto rozwałkować na średnicę większą niż forma. Wyłożyć.  brzegi wyrównać i nakłuć całość widelcem. (Ilość składników na ciasto jest nieco większa, więc zostanie jeszcze mała część, którą będzie można wykorzystać na upieczenie kruchych babeczek). Wyłożyć folią aluminiową, docisnąć do ciasta i wysypać fasolą lub kaszą w celu obciążenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 15 minut. W między czasie śliwki umyć, przekroić i wyjąć pestki. 

Składniki na kruszonkę: (duża porcja)

~ 2 szklanki mąki
~ 1 szklanka cukru pudru
~ pół kostki masła

Wszystkie składniki połączyć razem. Gotowe śliwki ułożyć na podpieczonym cieście i posypać kruszonką. Następnie piec około 10 minut do zrumienienia kruszonki.







    
SHARE

About Paula

0 komentarze :

Prześlij komentarz