Zielona Zapaska
Home » » Drożdżowe muffiny

Drożdżowe muffiny

Written By Paula on piątek, 29 czerwca 2012 | 20:16

Jest to mój debiut muffinowy. Nigdy wcześniej nie robiłam babeczek drożdżowych. Efekt? Ciasto było w ręcz idealne, ale niestety było za mało nadzienia. Musiałam to nadrobić jedynie kawałkami czekolady ;)


Drożdżowe- zwijane  muffiny z masą czekoladową

Składniki na ciasto:

 ~ 0,5 szklanki letniego mleka
 ~ około 6 g drożdży (więcej)
 ~ 2 szklanki mąki
 ~ 2 łyżeczki cukru
 ~ 50g cukru pudru
 ~ 3 łyżki masła
 ~ 1 żółtko
 ~ roztrzepane jajko + łyżka mleka

Przygotować rozczyn z mleka i drożdży, posłodzić. Mąkę przesiać razem z cukrem pudrem, dodać żółtko, wyrośnięte drożdże i masło. Miksować widełkami do  ciasta drożdżowego, aż do odlepienia ciasta od ścianki miski. Dobrze połączone ciasto odstawić na chwilę aby lekko urosło ( nie zwiększy mocno swojej objętości przez małą ilość drożdży).
Po czasie ciasto rozwałkować na grubość około 1 cm. Nadzienie nakładać równomiernie i zwinąć całość w długi chudy rulon, kroić na grubość 2 cm lub więcej w zależności od długości. Następnie wkładać krążki do wcześniej nasmarowanej masłem formy na muffiny . Posmarować roztrzepanym jajkiem z dodatkiem mleka. Piec w temperaturze 180° C 20 minut


Składniki na nadzienie:

 ~ około 2 tabliczek czekolady deserowej ( dałam jedną i było za mało)
 ~ duże Prince Polo 
 ~ 50g cukru pudru
 ~ 3 łyżki masła

Do malaksera wrzucić posiekaną czekoladę, rozdrobnione Prince Polo, cukier puder i masło. zmiksować na jednolitą masę.





SHARE

About Paula

0 komentarze :

Prześlij komentarz