Zielona Zapaska
Home » » Babeczki z odzysku

Babeczki z odzysku

Written By Paula on sobota, 11 sierpnia 2012 | 18:58

Zdarza mi się czasem, że zostanie mi mała część ciasta, kiedy proporcje w przepisie są za duże. Ale, spokojnie w naturze nic się nie marnuje :D
Więc z nadmiaru ciasta z tarty śliwkowej zrobiłam babeczki z mascarpone i borówką amerykańską.


Składniki: (z mojej porcji z odzysku wychodzi 10 sztuk)


Foremki na babeczki wysmarować masłem i oprószyć mąką. Rozgrzać piekarnik do 150° C  Ciasto rozwałkować na grubość niecałego centymetra (w ten sposób aby po upieczeniu babeczki nie popękały). Albo wyklejać każdą foremkę równo w palcach. Następnie wyłożyć foremki folią aluminiową i obciążyć kaszą. Piec 'na ślepo' 10 minut, później zdjąć ostrożnie folię i dopiec jeszcze około 6 minut, tak aby się zrumieniły.


Składniki na masę:

~ 250 g Mascarpone
~ 150 śmietany 30%
~ 1 łyżka cukru pudru
 *  wiadomo, że jeśli zostanie więcej ciasta proporcje trzeba zwiększyć

Śmietanę ubić z cukrem i połączyć z serkiem mascarpone. Przełożyć masę do worka cukierniczego/szprycownicy i uzupełnić kruche babeczki. Udekorować dowolnymi owocami. W moim przypadku były to borówki, ale dla każdego coś innego ;)



SHARE

About Paula

1 komentarze :