Zielona Zapaska
Home » , » Czas na kukurydzę

Czas na kukurydzę

Written By Paula on piątek, 29 sierpnia 2014 | 22:01

W Polsce kukurydza jest popularna tylko wersji sałatkowej, czyli w puszce.

Niestety w kuchni mało doceniana jest wersja świeża.
Osobiście doceniam obydwie wersje, i kiedy przychodzi sezon na  kolby  lubię  jeść je gotowane, podawane z masłem i solą. 

A w tym roku ugotowałam kukurydziany krem
Oto efekt


































Zupa krem z kukurydzy

Składniki:  

  ~ około 1 litra bulionu 
  ~ 3 kolby kukurydzy
  ~ 1 cebula
  ~ 1 ząbek czosnku
  ~ przyprawy
      sól
      pieprz
      chilli
      gałka muszkatołowa (dodałam świeżą)
      kurkuma- dla koloru
 
~ 1 łyżka masła
 ~ słodka śmietana/ smażony boczek- do dekoracji :)

Cebulę pokroić w dużą kostkę i podsmażyć w dużym rondlu na oleju z dodatkiem masła.
Do zrumienionej cebuli dodać posiekany ząbek czosnku. Ziarna kukurydzy odcinać z kolby
w pozycji pionowej. Wrzucić je do cebuli i chwilę podsmażyć.
Całość podlać chochlą bulionu, dusić.
W momencie gdy rosół wyparuję, wlać jego kolejną porcję. Gdy kukurydza będzie już miękka całość zblenderować. W miedzy czasie dorzucić łyżkę masła. Jeśli zupa będzie za gęsta, to należny dolać jeszcze bulionu. 
Na koniec doprawić do smaku według uznania ( u mnie ten krem był dość pikantny ;)

Podawać gorące z łyżką śmietany oraz podsmażonym boczkiem. 
SHARE

About Paula

2 komentarze :

  1. ajć, aż mi ślinka pociekła tak apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. osobiście kukurydzę jadam tylko w formie ugotowanej kolby :) tak smakuje mi najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń