Zielona Zapaska
Home » , , » Czereśniowe pierogi

Czereśniowe pierogi

Written By Paula on niedziela, 21 lipca 2013 | 16:11

Teraz latem bardzo polubiłam czereśnie. Jadam ich ostatnio dość dużo, więc z tego powodu postanowiłam zrobić z nimi pierogi. Wyszło ich dość dużo i połowę zamroziłam. Mrożenie pierogów  jest bardzo dobrym sposobem, jeśli nie ma czasu na gotowanie obiadu lub chce się poczuć klimat lata, w momencie gdy sezonowe owoce nie są dostępne. Zachęcam do zlepienia takich pierogów nawet w takki leniwy i słoneczny dzień jak dziś. Naprawdę warto! :)
ps. Zdjęcia nie są najlepszej jakości, ponieważ w tym momencie nie mam dostępu do aparatu i robiłam je telefonem. 

Pierogi z czereśniam

Składniki

  Na ciasto:
  ~ 500g mąki pszennej
  ~ sól
  ~  gorąca woda- opcjonalnie (na tyle mąki dałam około dwie szklanki wody)

 Nadzenie:
~ 500g wydrylowanych czereśni, poprzecinanych na pół


Mąkę przesiać, posolić. Następnie stopniowo dodawać gorącej wody i wyrabiać- początkowo najlepiej jakimś narzędziem, żeby się nie poparzyć. Cały czas wyrabiać, aż do powstania jednolitej kuli. Ciasto powinno być elastyczne i nie zbyt twarde. Podsypać mąką i rozwałkować- wycinać kółka szklanką. Nakładać 2-3 polówek czereśni, zlepiać pierogi. Gotować od wrzącej wody z dodatkiem  soli, gdy wypłyną chwilę pogotować. Podawać gorące z dostatkiem słodkiej śmietanki, posypane cukrem.


SHARE

About Paula

2 komentarze :

  1. uwielbiam wszystkie pierogi :) z owocami i śmietaną przede wszystki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takim nadzieniem, pierogi jadłam pierwszy raz:) Słodkie czereśnie przełamane odrobiną wiśni są przepyszne...mniam:))

    OdpowiedzUsuń